Varför bär man päls?

Svaret är mode.
Det handlar inte om att hålla sig varm som vissa säger, varför inte bara köpa en tjock vinterjacka än att köpa ett dött djur?
På senare år har päls blivit mer och mer populär. Under 90-talet var det många framgångsrika modeller som gjorde sin röst hörd genom att posera för www.peta.org. Detta har dock upphört. Under en modevisning 2004 under Stockholms modevecka var päls en huvudattraktion. Genom att ha päls inom modeindustin så stödjer man och hjälper till den hemska pälsindustrin och genom att uppmärksamma päls i en sån stor modevecka som denna blir det ännu värre.

TROTSA MODET OCH BÄR INTE PÄLS!


 

NYHETER-23s09pals1_368 UNDER PROTEST

Kommentarer
Postat av: Anders

Ägna er nåt mycket viktigare istället!! Om klimatförändringarna fortsätter kommer ALLA pälsdjur dö!! Art före individ!!!

2008-09-03 @ 10:31:15
Postat av: Emil

päls är snyggt, men skulle nog aldrig bära det...

Postat av: Fjortis

Hej!!! Jag gick in på måfå här, snälla besök min blogg!!11!111!!elva!!

2008-09-03 @ 14:14:01
Postat av: Evelina

Kolla in buyorsell.blogg.se, där kan du sälja gamla kläder, skor etc. Helt GRATIS är det att lägga ut annonsen! Samtidigt som du kan leta efter något som passar just dig:)

2008-09-05 @ 02:10:35
URL: http://buyorsell.blogg.se/
Postat av: celine

Altså, jag fattar inte hur man kan vilja ha päls. Det är bara så knäppt. Jag fattar inte hur man kan tycka att utseendet är viktigare än djuren. Jag skulle aldrig i livet ha päls. Det finns ju fuskpälsar. Jag undrar hur man kan tycka om päls.

2009-02-19 @ 18:28:46
Postat av: celine

De som bär päls är knäppa!

2009-04-18 @ 14:20:33
URL: http://celine.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0